BRACES yourself

Rovnátkovej článek je tu! Jupí.

Začalo to v mých 6 letech, kdy mi táta dal roztomilou přezdívku "tlama krysí". Přiznejme si to, neměla jsem úplně rovný zoubky, spíš takový roztomile křivý, a ty se postupně s věkem stávaly neroztomile křivými.
Ale popravdě se s tim dalo celkem v pohodě žít. Bezpečně jsem přečkala časy největších žní pro rovnátkáře, což znamená puberta okolo 13 let. Ve 13 je normální mít rovnátka, na tom se asi shodnou všichni, pryč jsou doby, kdy by někdo někoho šikanoval kvůli rovnátkům ve 13. Ale já se jim vyhla (hlavně proto, že by mi prý museli kvůli rovnání trhat zub což je nesmysl a thank god za to, že si to mysleli i naši).


Pak bylo dlouho ticho po pěšině, zuby se se mnou sžily, měla jsem svůj decentně vykukující špičák při jemném úsměvu. Občas mi to vadilo, protože všechny kamarádky kolem mě si prošli rovnací etapou ve 13 a tak se teď neuměly smát jinak než americkym úsměvem, protože to prostě s těma extrémně rovnejma zubama jinak nešlo.

To sem ale taky nějak přečkala. Zlom přišel u mýho normálního zubaře, kterýmu sem si stěžovala, že mi tenhle zub nejde vyčistit mezizubnim kartáčkem, protože je takovej "divnej". Aha divnej, křivej holčičko! Rovnátka na tebe, chceš?
A já - no vlastně proč ne. Zkusim to. Byl mi doporučen rovnátkář v Praze, pecka.

No zas taková pecka to nebyla. Ale práci nakonec odvedli dobrou, nemůžu říct ani popel. Měla jsem super divný rovnátka (=který jsem na nikom předtim ještě neviděla- dole klasika nahoře keramika) a myslela jsem si, že v nich budu vypadat roztomile, jak tak ty lidi vypadávaj v rovnátkách ne?

Hahaha. Roztomile. Moje první fotka v rovnátkách by mohla být zařazena do obludária. Můj brácha se mi taaak strašně vysmál a nepřestával se mi vysmávat kdykoliv mě viděl. Od něj jsem to čekala. Největší podpásovka byla babička, která se tý fotce taky hrozně vysmála (vim z doslechu), do očí se mi pak nesmála, ale už za měsíc se ptala kdy mi ty dráty sundaj. A taky kolik stály. Ty musely být drahý, že jo Andulko, nejmíň tisíckovku.

A víte co bylo nejhorší? Když mi pak lidi začali řikat, jak měli můj jemně křivej zoubek rádi a že jim bude chybět. A nebo: ale vždyť si neměla vůbec křivý zuby, proč máš rovnátka?

Mrzí mě že jsem si nevedla rovnátkářskej deník. Tam mohlo být tolik zážitků! Třeba ten, jak na mě skočil pes a ulomil mi zámeček, ten znáte? No to bylo srandy.

Rovnátka mi nezměnila jenom zuby (klišé alert!), ale změnila mi i můj dosavadní život.
a) na lidi s rovnátkama jsem se přestala dívat jako na divňáky, zas takovej pokrytec nejsem
b) v koupelně jsem začala trávit fakt hodně času. čištění zubů byla největší otrava (teď to milujuu)
c) začala jsem cítit jakousi sounáležitost k dospělejem lidem s rovnátkama (to je prohloubení bodu a)).
d) zvykla jsem si na to být sama pro sebe ošklivá. Ale moc dlouho to nevydrželo. Mysl se přizpůsobí* a pak už si tak ošklivý nepřijdete a vlastně si přijdete i docela hezký (a hodný lidi kolem vás vám to pořád připomínaj, ikdyž to třeba nebyla vždycky pravda).
e) a navíc najednou jsem si přišla něčim zajímavá! Vždyť rovnátka jsou tak strašně zajímavá věc! Na jednom semináři měl o sobě každej říct pár slov na úvod: Ahoj, jsem Anička a mám asi tak 2 dny rovnátka. Vidíte to? (true story, Kurzy spotřebitelské gramotnosti).
f) díky rovnátkům jsem se skamarádila s tolika lidmi! To by se prostě bez nich nestalo. Nebo stalo, ale nebylo by to tak intenzivní <33 To zase souvisí s bodem a) a c)

*a mysl se zas zpátky přizpůsobil pěkně rychle, ráno jsem si pochvalovala jak se mi ta závěrečná fotka s rovnátkama povedla a když sem se na ni koukla ten den večer (už bez rovnátek), tak jsem si řikala jen : ježiši!


Takže děkuju všem, kteří mě podporovali a kteří mi řikali, jak mi to sluší a tim aspoň trochu vyrovnávali moji nespokojenost sama se sebou. Teď se ze mě okamžitě královna ročníku, jdu se přihlásit do miss a poslat fotky do všech modelingovejch agentur. (Tak se teď fakt cítim:D). Ale taky se cítím trochu tuctově a basic. S hezkejma zubama je hezkej každej, na tom pak už nic neni.

"Já jsem teď přemejšlel nad jednou věcí. Myslíš že se mi budeš líbit i bez rovnátek?"
<3

A pro moje věrné čtenáře tu mám foto bonus:
 



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Roadtrip no. VI

SKIALPY a SPLITBOARDY