LIDICE, kde?

V úterý jsme se školou jeli na exkurzi do Lidic. (pořád někam jezdíme, to je supr! :D)



Návštěva památníku byla hodně..jak to napsat.. no prostě vás to dostane. Vejdete do místnosti, kde jsou šedý, temný betonový stěny. Hraje tam německá "vítězná" hudba a do toho slyšíte hlasy dětí, které předčítají svoje dopisy, ve kterých prosí o kůrky chleba, jednu lžící a punčošky, protože jim je zima.  Když už si myslíte, že nic horšího než dopisy není, prohlídnete si fotky všech 197 zastřelených lidických mužů, u další stěny jsou fotku parašutistů, kteří spáchali atentát (takový hezký mladý kluci..) a na konci vás čekají rozhovory s dětmi a matkami, kteří Lidice přežili.
Ikdyž ty děti jsou prostě stejně to nejhorší.. 

Pak jsme si prošli zbytek památníku v exterieru, zvlášť děsivě působilo sousoší dětí udušených nacisty plynem z auta.
A nakonec nás čekal krátký film v Lidické galerii Jiřího Trnky, kde jsem pro Týnku obstarala krásné dárky k narozeninám!

Doma jsme si s holkama zašly na oběd, Ája na pivo :D A pak ještě k Teence na čaj a kávu a Carcassone.

Večer sme pak s Domáčem koukali na Misfits.. Tyjo, poslední díl byl hodně dobre.. a hodně sem se bála. Když jsem si představila, že by se měly zhmotnit moje nejhorší sny, výjevy a halucinace :D Fuj..!


Komentáře

  1. V Lidicích jsem nebyla a možná ani nechci, jak to tak čtu. :D
    Misfits je boží, poslední díl mě taky dostal!

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to musí být zajimavý! I když to zní hrozně a hnusně ,tak bych se tam chtěla podívat ,protož mě to moc zajmá :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuju za každý komentář :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Roadtrip no. VI

SKIALPY a SPLITBOARDY