krabovina

Všimli jste si, že se teď skoro všude řeší rakovina? Teda ona se už všude řeší asi dlouho. Je to prostě top na žebříčku nejhrůznějších nemocí, co vás můžou postihnout. Ale je o ní ještě víc vidět, když má rakovinu i Karel Gott.

Četla jsem s ním rozhovor v OnaDnes a je fakt skvělý jak to bere. Nebo spíš, ono se to moc jinak brát nedá, kdyby byl ve stavu, kdy už všechno vzdal a bylo to s nim fakt špatný, už by asi žádnej motivační rozhovor nedával.

Proto mě docela zaskočila zpráva o tom, že Lucie Bittalová svojí rakovině nakonec podlehla.. Fakt jsem to nečekala. Protože člověk, který má tolik energie na to rozjet takovýhle projekt (měsíc raka) a furt vystupovat pozitivně a šířit jen dobro, přece nemůže umřít ne?
Velkému tématu onkologie se věnoval i časopis UK Forum. Rozhovory s největšíma kapacitama v oboru v ČR, naprostá pecka. Hrozně se mi líbilo jak prof.Josef Koutecký hned na začátku rozebíral přímo slovo rakovina. 1) že by se to správně mělo jmenovat krabovina, protože první nádor pojmenoval Hippocrates podle kraba (protože cancer je latinsky krab) ale hlavně 2) že se to nemůže brát jako dogma rakovina=hrůza. Rakovina je nadřazenej pojem nádorovejch onemocnění, z nichž některý nejsou závažnější než mononukleoza a dají se vyřešit i jednou operací. Jenže i z téhle nemoci lidi mají ohromný strach, protože je to prostě ta rakovina. To je myslím i jedna z věcí, která hodně pomohla mě. Zdá se to jako zbytečný slovíčkaření, ale já svoji nemoc nikdy nevnímala jako rakovinu ale jako lymfom. Non-hodginův lymfom (Ahoj Karle, to zvládneš!). A to už pak neznělo tak hrozně, hlavně proto, že jsem si pod tim neuměla nic moc představit. Prostě nemoc, musim být nějaký čas v nemocnici, ale pak zas budu doma. Nevzpomínám si, že by mě vůbec někdy napadlo, že zrovna moje léčba nezabere.. Úplně 100% jsem věřila doktorům a musím říct, že si nedokážu představit lepší servis, co se zdravotní a odborné péče týče.

Doufám že za pár let už pojem rakovina ani rakovina samotná nebude taková hrozba. Ikdyž je to vlastně jedno, protože se pak objeví nějaká jiná, která ji jen vyšoupne z top 10 žebříčku..

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Roadtrip no. VI

SKIALPY a SPLITBOARDY