Oxymoron na Řípu

Většinou se k věcem, co se týkají i něčeho důležitějšího než mě, moc nevyjadřuju a ani mě moc nezajímaj, ale tohle mě opravdu pobavilo.
Jde o to, že pár lidí z Roudnice si všimlo, že na řipský pouti (největší kulturní události široko daleko, a to skoro bez nadsázky) bude vystupovat skupina Ortel. Což není úplně pouťová kapela, ale hlavně to není kapela, která by měla vystupovat na obecní akci. 
Na události ohledně petice se rozpoutala šílená diskuze a začali se ozývat ortelovci z celé republiky. Skoro to teď vypadá, že přijedou na Říp udělat puč, jen aby ubránili právo jejich milované kapely na svobodu projevu. 

A pak je tady druhá kategorie, kteří ani vlastně nejsou ortelovci, jen mají svůj názor, který se ve zkratce dá popsat asi jako "neovlastenec" a ti se za práva Ortelu berou ještě víc viz "Poslechni si Ortel, podpoř demokracii". Největší oxymoron od dob mrtvé milenky citu. 
"Ortel jsem nikdy neposlouchal a dozvěděl jsem se o něm až ze Slavíka. Ani jsem neuvažoval že na něj někdy půjdu.Ale když tady čtu ty komunistické a svazácké projevy o tom jak je ho třeba nepustit na Ŕíp a jak chtějí určovat lidem co smí a nesmí poslouchat a na co chodit,tak to je moc i na mě.A už jsme se domluvili že na Řípskou pouť poprvé vyrazíme a Ortel si poslechneme a podpoříme tak demokracii protože kdyby se lidé co sepisují tyhle petice dostali k moci tak to by tady bylo horší než v padesátých letech.A to nechci.Bolševiky už nikdy více!Tak 24.dubna na Ortelu!" (Václav Novák, 25.2.2016)
Je mi z toho smutno. Smutno smutno z lidský hlouposti, která mi obecně nevadí, ale v tomhle případě hloupost přerůstá do nenávisti a jak všichni víte, já jsem odjakživá hatefree. 
Na takový věci ani nejde psát rozumný protiargumenty, když víte, že druhá strana to nikdy nepochopí a nikdy nepřistoupí. Stokrát můžete poukazovat na čl.1 a čl.15 Listiny (o které asi většina lidí nemá ani potuchy). Lidská důstojnost a svoboda vyznání? Ne to neni pro všechny lidi, to si pletete, je to v českym zákonu tak je to jen pro čechy, to je snad jasny ne?
Ne, opravdu ne. Lidi jsou lidi. A lidská práva jsou pro lidi.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Roadtrip no. VI

SKIALPY a SPLITBOARDY