šaty dělaj materialisty

Přemýšleli jste někdy nad tím kolik momentálně vlastníte věcí? Jakýchkoliv věcí. Prostě věcí. Materialismus.
Já jo. V poslední době o tom přemýšlím často. A vůbec nechápu proč jich pořád mám tolik.

Už to není jen takové to klasické klišé, mám plnou skříň a nic na sebe. Je to fakt pravda. Mám tolik zbytečných věcí, který jsem si za ta léta nakoupila. Kéž by se mi aspoň zničily, nebo bych z nich vyrostla. Ne. Jsou pořád ve skříni v dost obstojnym stavu. Nemůžu je prostě jen tak vyhodit. Ale nemůžu je ani nikomu dát, natožpak prodat, protože obstojnej stav je sice hezkej, ale hezkej z roku 2010. A to už by nikdo nenosil. Ani já ne. Ale mám ty věci ráda a přece je nevyhodim.



Jenže co s nima?
Nic. Jediný co s nima dělám je to, že si díky nim připomínám, jak je všechno tohle oblečení zbytečný a jak je šílený za něj utrácet, takový sumy, co po nás chtějí obchodní řetězce.
Než si něco koupim, tak vážně uvažuju, jestli to doopravdy potřebuju.

Dneska jsem si ale zase uvědomila takovej druhej extrém. Jelikož zas tolik novejch věcí nepotřebuju, protože starý ještě slouží, začínám vypadat hrozně ošuntěle. (jo fakt se tak cítím) Prostě nesnášim nakupování novejch věcí každou sezonu a když je to sezona už třeba třetí tak je to holt znát.
Myslíte že by to nebylo znát, kdybych si kupovala věci fakt drahý a kvalitní? Ne to si já nemyslim. Každá věc se časem onosí a když ne fakticky, tak aspoň mě v hlavě a stejně se pak budu cítit zase..ošuntěle.

Abych teď nějak s mym momentálním vizuálem hnula, koupila jsem si v minulym týdnu 3 (!) věci.
Černý kalhoty, který jsem si mohla dovolit, protože jsem si minulý černý pokapala savem (šikovná!), modrý pruhovaný tričko, protože se mi fakt hodně líbilo a šaty, který jsem si asi úplně kupovat nemusela, ale holt se stalo. A už to vidim, že tyhle tři kousky zas na několik týdnů nahradí celý zbytek mýho dosti rozlehlýho šatníku.

Nejspíš si někdy v příštím víkendu naplánuju podobnou akci, jakou jsme teď spáchaly s Týnkou a to nafocení aspoň části těhle zbytečnejch věcí na votočvohoz. Sice nám to zabralo asi tak 2 hodiny čistýho focení (:D), ale snad to bude stát za to a ze zbytečně utracenejch peněz se zase třeba stanou jednoduše nabytý:)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Roadtrip no. VI

SKIALPY a SPLITBOARDY