CURLY GIRL šílenství

Dávno, dávno tomu již, když jsem zjistila, že moje vlasy vlastně nejsou tak úplně normální. Vlastně já bych si to ani nějak neuvědomovala, jen jsem nikdy nechápala všechny ty různý hair tutoriály, kde holka prostě vzala jeden pramen a bylo schopná s tim pramenem v celku něco udělat. Moje vlasy nikdy prameny neuměly, moje vlasy byly buď všechno nebo nic. Vždycky jsem si myslela, že je to moje nešikovnost nebo prostě neschopnost si sama nějakej účes vytvořit. Až pak jednou kdysi mi ve škole Maki pletla rybí cop a divila, se co to mám s vlasama, že to vůbec nejde. Aha! Nebyla to moje chyba, byly to moje vlasy!


začátek - before cgm

Taky se dá říct, že je tomu taktéž dávno, co jsem objevila revoluční metodu péče o vlnité vlasy, tzv. curl girl methord (cgm). To, že vlasům (a nejen vlnitým) moc nesvědčí silikony jsem věděla už dávno. Jen jsem nevěděla, že zbavit se silikonů nestačí, protože je toho trochu víc.

wash day, WD, SOTC, STC, denman, lowpoo, co-wash, ranking, praying hands, gmg, protein overload, frizz, low heat, plopping

ALERT: článek obsahuje převážně moje dosud nezveřejněná a nijak necenzurovaná vlasová selfíčka, která  byla povětšinou focena jen právě pro účely cgm progresu (takže mi to na nich moc sluší)

Každopádně jsem se zorientovala poměrně snadno a poměrně rychle jsem k téhle metodě přemluvila další curly kámošky. A u všech ta metoda suprově fungovala. Až na mě. U mě se to nějak zaseklo a moje vlasy byly zase stejně divný jako předtim. To mě ale nezastavilo v tom, abych ohledně vlasů byla ještě šílenější. Ale když člověk viděl, jak to může (a hlavně jak to MÁ) se správnou péčí vypadat, přišlo mu skoro až nefér, že by to nezkoušel dál.

tady jsem si poprvé začala uvědomovat, že ten rozdíl možná trochu vidět bude. Nutno říct, že vlasy vlevo jsou v objektivně nelichotivym stavu několik dní po mytí a několi minut po tenise. 

Tohle není úplný před a po cgm. Tady vlevo jsem se už o cgm snažila, ale snažila jsem špatně. Vpravo už se to začalo trochu rýsovat.

A na začátku se to vlastně rýsovalo docela.  Dokonce se mi i začaly tvořit pramínky a dokonce se i celkem povedly. Nikdy to ale nevypadalo dobře po celý hlavě.

Většinu času to ale vypadalo jako něco extrémně neupravenýho. Ono je taky docela těžký to upravovat, když jedna ze základních věcí co je zakázána v rámci cgm je česání. Vlevo foto krusty, vpravo výsledek po ránu.

Tahle fotka je někdy z minulého roku touhle dobou. Vlasy  byly někde na začátku procesu cgm ale rozhodně jako na cgm nevypadaly.

Postupem času se vlasy začínaly vlnit víc a pravidelněji. Stále to ale nebylo úplně vončo.

Dobrý (nebo spíš lepší) wash daye, střídaly i katastrofálný washdaye = faiy. A já pořád nevěděla kde je problém a co dělám špatně.

foto s krustou a foto den po

foto s krustou a foto hned po. A tohle byl nejlepší výsledek co se mi kdy poved. Tady sem zjistila, jak vlastně můžou moje vlasy vypadat. Bohužel jsem nevěděla, jak přesně jsem toho docílila, takže srovnatelný výsledek se mi od té doby už nikdy vevydařil.

se všema dalšíma pokusama, který přicházely po tom mistrovskym kousku, už jsem prostě nemohla být 100% spokojená, protože jsem věděla jak ta 100% spokojenost vypadá. I tak ale byly mnohem lepší než ty úplné začátky.

Názorná ukázka toho, jak vypadaly moje vlasy v den kdy jsem udělala magistra a v den, kdy jsem si šla pro diplom. Rozdíl 5 měsíců. A teda, to be fair - na promoci jsem se čančala o něco víc než na obhajobu diplomky.

a tady rozdíl jednoho dne. Vlevo vlasy čerstvě po umytí, vpravo vlasy po celym dni strávenym v autě beznadějnym hledáním kempu u rakouskejch jezer 

Ještě pro srovnání, jak vypadaj moje vlasy vyžehlený. A fotka vpravo v jakym stavu a střihu jsou momentálně. 

Na začátku září jsem byla u kadeřníka, kterýho jsem si dloouze vybírala a dlouhou dobu sledovala na IG. Byl sice trochu dražší (a já byla do té doby zvyklá nechat se stříhat za 4 kila), ale řikala sem si, že když už, tak už. Well, zas taková sláva to nebyla. Vlastně to nebyla vůbec sláva, vlastně to bylo dost hrozný a ten kadeřník moje vlasy vůbec neodhad. Ale tak co, to zas doroste.



    A na závěr, jen tak pro svojí osobní motivaci, si dovolím úplně poslední srovnávačku - Varšava 2019, kdy se mi o cgm mohlo jen zdát vs. květen 2020, můj nejlepší cgm achievement. 






Komentáře

  1. Wow to jsem si taky nikdy nemyslela, že je pro curly vlasy potřeba nějaká speciální péče, ale když se to povede, tak upřímně ty vlny závidím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to totiž je skoro takový tajemství, ke kterýmu se musíš protápat sama. Rozhodně žádná kadeřnice ti nic takovýho neřekne:D

      Vymazat
  2. Podle mě byly tvoje vlasy už od začátku skvělý, na rozdíl od mých mají nějaký objem :-D.

    OdpovědětVymazat
  3. Vybornej clanek. A myslim, ze se podcenujes. Jo, ten nejlepsi wash day je sice lepsi nez ty jiny, ale mas tam par super uspechu. Ja se bojim, ze se ti na cas prestalo darit i diky GHF, protoze ta mrcha ma zmekcovadla...coz dlouhodobym uzivanim se ty vlasy narovnanaji a ztencuji. Predevsim u ty aloe. A ta "divnost" muze byt zapricenena tolika vecma...alergii na aloe, kokos (ktery jsou skoro vsude), nedostatecnym balancovanim hydratace a proteinu, spatne zvolenyma produktama...vsak vis. Pres to vsechno mas ty vlasy super, vypadaji zdrave, ty stastne...a o to jde. Jen tak dal a super clanek ❤️

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuju za každý komentář :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Roadtrip no. VI

SKIALPY a SPLITBOARDY